نيمه ي من نيمه ي من .

نيمه ي من

برنامه‌ريزي ژاپني‌ها براي ايجاد نخستين بارش شهابي مصنوعي

برنامه‌ريزي ژاپني‌ها براي ايجاد نخستين بارش شهابي مصنوعي

 

دكتر لنا اوكاجيما، مدير اجرايي و پايه‌گذار شركت فضايي «اِي‌ال‌اي»، مي‌گويد كه در نظر دارد با انجام يك نمايش بارش شهابي رنگارنگ و شگفت‌انگيز در آسمان شب، الهام‌بخش شگفتي و كنجكاوي علمي باشد و همچنين اميدوار است كه با اين كار، داده‌هاي مهم جوي را كه در مقابله با تغييرات اقليمي به بشر كمك مي‌‌كنند، گردآوري كند.

شركت فضايي «اِي‌ال‌اي» مستقر در توكيو اعلام كرده كه در حال برنامه‌ريزي براي ايجاد نخستين بارش شهابي مصنوعي در جهان در سال ???? است. در اين پروژه كه «اسكاي كن‌وِس» نام دارد، ماهواره‌هايي به فضا پرتاب خواهد شد تا تجهيزات آتش‌بازي فضايي را در آسمان مستقر كنند.

 

تبليغ

با كمترين پيش پرداخت نيكراني شويد!

اطلاعات بيشتر

 

 

 

 

 به گزارش اسكاي‌نيوز، هدف از انجام اين پروژه در وهله اول، سرگرمي است، اما در عين حال، طراحان اين پروژه قصد دارند كه داده‌هاي جوي مزوسفر يا اصطلاحا ميان‌سپهر را كه براي تحقيقات مرتبط با تغييرات اقليمي از اهميت شاياني برخوردار است، گردآوري كنند.

اين لايه از اتمسفر، از فاصله ?? كيلومتري تا ?? كيلومتري بالاي زمين را در برمي‌گيرد و در حال حاضر، با استفاده از بالن‌هاي تحقيقاتي و هواپيماها، امكان بررسي دقيق آن‌ها وجود ندارد و در عين حال، پايين‌تر از حدي است كه بتوان با استفاده از ماهواره‌ها به بررسي آن‌ پرداخت.

دكتر لنا اوكاجيما مي‌گويد كه هدف اين شركت، مشاركت در توسعه پايدار بشر و مانوس كردن بيشتر انسان با فضا است.

او مي‌گويد: «ما بر اين باوريم كه مي‌توانيم، در عين حال كه الهام‌بخش كنجكاوي و علاقه عمومي مردم جهان در قبال فضا و گيتي باشيم، شناخت علمي خود را از تغييرات اقليمي نيز افزايش دهيم

به گفته اين شركت، آزمايش‌هاي اوليه زميني در توليد بارش شهابي رنگارنگ موفقيت‌آميز بوده است، اما تعيين اينكه ايجاد چنين چيزي در مدار نيز انجام‌پذير است يا خير، هنوز ممكن نيست.

دانشمندان اميدوارند كه با بررسي تابش نور و مسير حركت هر شهاب، بتوانند اطلاعات بيشتري درمورد سرعت باد و تركيبات اتمسفر جمع‌آوري كنند.

پرتاب اين ماهواره كه در ابتدا براي سال ???? برنامه‌ريزي شده بود، به‌دليل خرابي ماهواره به تعويق افتاد، اما اينك همه چيز در حال انجام است تا اين پرتاب در زمان تعيين‌شده انجام شود.

منبع : اخبار روز

https://forum.carergateway.gov.au/s/profile/0058w000000VWpxAAG

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/LucyCollins3

https://lwccareers.lindsey.edu/employers/26381879-cdab-4a88-841d-6d55e091f75a/dashboard

http://bazar.5zszv.edu.sk/user/profile/2074157

https://jobs.ict-edu.uk/user/lucycollins3/

https://harvard.ltd.education/user/lucycollins3/

http://www.kzncomsafety.gov.za/UserProfile/tabid/255/userId/302430/Default.aspx

https://grupoperuinnova.edu.pe/members/lucycollins3/

https://cibertronic.edu.pe/members/lucycollins3/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=Main&screenType=change

https://pandora.nla.gov.au/external.html?link=https://stenews.ir/

https://www.pubpub.org/user/lucy-collins

https://ucc.ltd.education/user/lucycollins3/

https://9qr.de/UldXRw

https://shiny.link/FVjZWK


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۰۴:۰۰ توسط:sam موضوع: