نيمه ي من نيمه ي من .

نيمه ي من

طريقه نصب پمپ صندوق پران

طريقه نصب پمپ صندوق پران

 

براي اينكه بتوانيد درب صندوق ‌عقب خودرو را بدون نياز به كليد يا اهرم زير صندلي باز كنيد، به پمپ صندوق پران و وصل‌كردن آن روي دزدگير ماشين نياز داريد. پمپ صندوق پران يكي از پرفروش‌ترين و محبوب‌ترين لوازم جانبي دزدگير ماشين است. اگر دزدگير ماشين شما هم از خروجي صندوق پران پشتيباني مي‌كند، پيشنهاد مي‌كنيم كه هرچه سريع‌تر براي خريد و نصب پمپ صندوق پران مناسب خودروي خود، اقدام كنيد. خوشبختانه طريقه وصل‌كردن صندوق پران هم مراحل بسيار ساده‌اي دارد. ما در اين مقاله به اين مراحل خواهيم پرداخت؛ پس با ما همراه باشيد تا همه نكاتي را كه براي خريد و نصب پمپ صندوق پران نياز داريد، با شما به اشتراك بگذاريم.

نكاتي براي خريد و نصب پمپ صندوق پران ماشين

 

پمپ صندوق پران يكي از لوازم جانبي دزدگير ماشين است كه به قفل صندوق‌ عقب ماشين وصل مي‌شود تا بتوانيد به وسيله اهرم كنار صندلي و يا ريموت دزدگير، صندوق ماشين را خيلي راحت باز كنيد. استفاده از صندوق پران، به ويژه براي زمان‌هايي كه مشغول جا‌به‌جا‌كردن خريدها، چمدان‌ها يا وسايل هستيد و به اصطلاح دستتان بند است، به شما كمك مي‌كند. از طرفي بازكردن صندوق ‌عقب در برخي مدل‌هاي خودرو، مثل ال90 كه اهرم باز‌كردن قفل صندوق را ندارد، خيلي دردسرآفرين است. براي اين بايد ابتدا خودرو را خاموش كنيد و سپس با كمك سوييچ، درب صندوق‌ را بازكنيد. درحالي‌كه با نصب پمپ، اين مشكلات را نخواهيد داشت.

طريقه نصب پمپ صندوق پران

 

 قبل از پرداختن به مراحل نصب پمپ صندوق پران،  بايد به خريد پمپ باكيفيت و مناسب خودروي خود بپردازيد. پمپ صندوق پران انواع مختلفي دارد و شما بايد مدلي را خريداري كنيد كه با خودروي شما سازگار باشد. در ادامه چند نمونه از انواع پمپ را خواهيد ديد.

 

    پمپ صندوق پران 2 سيم

    پمپ صندوق پران 5 سيم

    پمپ صندوق پران L90

 

از لحاظ شيوه نصب پمپ صندوق پران مدل‌هاي مختلف، تفاوت چنداني با هم ندارند. همين‌جا يادآوري كنيم كه درصورتي‌كه براي خريد هركدام از مدل‌ها يا انتخاب پمپ صندوق پران نياز به مشاوره داريد، با همكاران ما در اينصب تماس بگيريد.

مرحله اول: آماده سازي قطعات براي نصب پمپ صندوق پران

 

مثل هميشه، نصب انواع لوازم جانبي خودرو را با آماده‌سازي اوليه، مطالعه كامل شيوه نصب صندوق پران و داشتن نقشه كلي راهنما از مراحل نصب آغاز مي‌كنيم. حتي براي نصب پمپ صندوق پران كه مراحل ساده‌اي دارد.  قبل از هر چيز ابزار لازم را آماده كنيد و كنار دستتان داشته باشيد.

 

    پمپ صندوق پران، يونيت صندوق پران

    پيچ گوشتي 4سو

    چسب دو طرفه

 

راهنماي نصب پمپ صندوق پران ما را بخوانيد و مراحل نصب را به‌ترتيب به خاطر بسپاريد. اگر دفترچه راهنما داريد، مطالعه اش را فراموش نكنيد. دراين مرحله لازم است رنگ‌هاي مختلف سيم‌ها و شيوه نصب آن‌ها را بشناسيد تا خداي‌نكرده براي نصب پمپ و يونيت به مشكل بر نخوريد. براي مثال:

 

    سيم زرد رنگ: سيم موسوم به تحريك است.

    سفيد: سيم منفي است.

    قرمز: سيم قطب مثبت است.

    سيم سياه: سيم اتصال بدنه است.

 

گاهي ممكن است رنگ سيم‌ها كمي متفاوت باشد؛ مثلا در محرك دو سيم پرايدي، سيم‌هاي سبز و آبي به‌ كار رفته است. در محرك 5 سيم، از پنج سيم آبي، سبز، سفيد، قهوه‌اي و سياه استفاده ‌شده است. رنگ سيم‌ها در محرك فابريك نصب شده روي خودرو هم كمي متفاوت است اما كاربرد آن‌ها تفاوتي ندارد؛ پس با مطالعه راهنماي مدل مدنظر، مشكل خاصي نخواهيد داشت.

مرحله دوم: اتصال پمپ صندوق پران به قفل صندوق عقب

 

    نصب پمپ: پمپ صندوق پران بايد به خروجي پمپ كيت دزدگير متصل شود. ابتدا روكش درب صندوق ‌عقب را به وسيله پيچ‌ها با دقت باز كنيد.  براي بازكردن پيچ‌هاي روكش از پيچ‌گوشتي 4 سويي كه در مرحله آماده‌سازي براي نصب پمپ صندوق پران گفتيم، استفاده كنيد. پمپ صندوق پران را توسط ميله‌اي كه به همراه پمپ تحويل گرفتيد، روي بدنه درب صندوق ‌عقب محكم كنيد و براي اين‌كار از خم كردن سر ميله كمك بگيريد.

    انتقال سيم‌ها : در اين قسمت بايد سيم‌هاي تحريك را عبور دهيد و تا زير پاي راننده بكشيد. اين مرحله را با‌ دقت انجام دهيد و سيم‌ها را در قسمت‌هاي كناري صندوق ‌عقب، درب جلو و صندلي‌ها پنهان كنيد تا مشخص نباشند و آسيب نبينند. اگر لازم است، سيم‌ها را با چسب، در جاي خود فيكس كنيد.

    اتصال سيم‌ها: حالا نوبت به اتصال سيم تحريك به سيم‌هاي سوكت مي‌‍‌‌رسد. براساس راهنماي دزدگير و مدل پمپ، اين اتصالات را انجام دهيد. بعد از اتصال سيم‌ها هم كاملا با چسب برق اتصال را محكم كنيد. سيم‌ها را به جلو انتقال مي‌دهيم و به يونيت صندوق پران و سيم‌كشي دزدگير در قسمت جلو متصل كنيد و سپس سوكت‌ها و يونيت را در جاي خود قرار دهيد. دقت كنيد كه  اين روش براي نصب پمپ صندوق پران در حالتي است كه دزدگير از قبل روي خودرو شما نصب ‌شده باشد.

 

ناگفته نماند كه صندوق پران را بدون نصب دزدگير بر روي سوييچ هم مي‌توانيد نصب كنيد. اينجا هم يونيت صندوق پران را در زير روكش صندوق با چسب دوطرفه محكم مي‌كنيد و سپس سيم‌هاي تحريك را به قسمت راننده انتقال مي‌دهيد و با اتصال سيم‌ها مي‌توانيد از صندوق پران استفاده كنيد. بعد از اتمام نصب، مي‌توانيد از دكمه صندوق پران در قسمت كنار راننده و هم از ريموت دزدگير براي باز‌كردن صندوق استفاده كنيد.

https://www.diigo.com/item/note/7seqz/ouhp?k=6cb312b62dc826811d336e7f2d5c4177

https://telegra.ph/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A8%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%88-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7-11-29

https://unitedkingdom13.blogspot.com/2023/11/blog-post_29.html

https://penzu.com/p/7fa5bc7a3cf6a7e5

https://www.evernote.com/shard/s706/sh/cf03fd48-8ccd-8177-889f-f3a6f819e134/o1F2f1Ns2YRhvRUg35rK6FVez0MzLoQQxaNUj9qDmbZBqq4xyJFUfuN1_w

https://sites.google.com/view/asdasdsdrwer43/home

https://www.dailystrength.org/journals/nw-bnd-khwdrw-w-nhwh-khr-anh

https://bow-memory-4fd.notion.site/95598a8cef984c618fb966ecfb8ad8a6?pvs=4

https://app.box.com/s/1mopjjiy5azz8vf1ifz0eyju4keb41lb

https://site-3011809-3751-3842.mystrikingly.com/blog/7fd3ca92f1c

https://anotepad.com/notes/6gfshs6j

https://webhitlist.com/profiles/blogs/6368021:BlogPost:24886213


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ دى ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۲۱:۱۸ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :